5 motive pentru a consuma somonSomonul este pestele care aduce cea mai mare cantitate de Omega 3 si se caracterizeaza prin carnea rosie sau portocalie.
Consumul de doua sau trei portii de peste pe saptamana contribuie la imbunatatirea sanatatii si prevenirea anumitor boli. Somonul este unul dintre tipurile cele mai nutritive de peste, intrucat fier, zinc, niacina, vitamina B6 si vitamina B12, pe langa o intreaga serie de alte elemente nutritive de care aveti nevoie pentru o sanatate buna.

Iata 5 motive care fac din somon o alegere excelenta pentru o sanatate optima:
1) Are continutul cel mai ridicat de Omega 3, care ajuta la functionarea creierului, ajuta la imbunatatirea memoriei, contribuie la sanatatea ochilor. Somonul este o sursa de grasimi nesaturate - numitele grasimi polinesaturate si grasimi mononesaturate. Ambele tipuri de grasimi sanatoase ajuta la normalizarea batailor inimii si reduc inflamatia.

2) Contine seleniu - un mineral care ajuta la functionarea corespunzatoare a tiroidei, functioneaza ca un antioxidant, ceea ce inseamna ca distruge radicalii liberi - substante chimice nocive, care sunt produse de corpul dumneavoastra ca raspuns la imbatranire, poluare si alti contaminanti de mediu. DZR de seleniu este de 55 de micrograme.

3) O dieta bogata in somon poate fi benefica pentru articulatiile dureroase. Studiile efectuate pe pacientii care sufereau de artrita reumatoida sau dureri articulare si care au suplimentat dieta cu grasimi bogate in omega 3, au demonstrat ca dupa 3-4 luni intensitatea durerilor articulare s-a redus cu 26%.

4) Somonul este una din putinele surse alimentare disponibile de vitamina D (vitamina soarelui), care are functii importante in organism, inclusiv reglarea sistemului imunitar. Aportul recomandat de vitamina D este 400IU sau 10 micrograme pe zi.

5) Este bogat in fosfor - un mineral care lucreaza alaturi de calciu pentru a construi si mentine structura osoara si dintii. Joaca un rol important in buna functionare a rinichilor, a inimii si sistemului nervos. DZR este de 700 de miligrame de fosfor.

Deoarece somonul este un peste oceanic, contine in mod natural o cantitate mica de sodiu. Cand consumati prea mult sodiu, sunteti predispus la un risc crescut de boli de inima, hipertensiune arteriala si accident vascular cerebral. Adultii sanatosi ar trebui sa consume 2.300 de miligrame de sodiu pe zi.

Somonul are o aroma specifica, puternica si o carne frageda. Pentru ca se adapteaza la orice tip de reteta, bucatarii ni-l recomanda: fiert la aburi, prajit in ulei, facut la gratar, sub forma de pasta, amestecat in tarte cu branza, asezonat cu salate, sosuri si dressinguri, in sushi.
Noi va recomandam: somon pe pat de ciuperci, somon marinat la gratar, omleta cu somon afumat, somon cu rosii cherry, rondele de somon proaspat, supa de somon cu creveti, sushi cu somon afumat, salata de mere cu somon afumat.

Stiati ca: Doua portii pe saptamana de cate 200 de grame cresc nivelul de omega 3 din organism la fel de mult precum ar face-o cate o pastila/supliment de ulei de peste/omega 3, timp de o saptamana?