6 motive sa consumam linteLintea, acest gigant nutritional, ofera organismului nostru 6 minerale importante, 2 vitamine din complexul B, proteine complete si o (zero) grasimi. Lintea contine doua elemente vitale pentru organismul nostru si anume acidul folic si fibrele. Datorita fibrelor din componenta sa este denumita drept cea mai digestiva leguminoasa. Un pahar de linte are 230 calorii!

Lintea este o leguma extrem de versatila si se gaseste in multe feluri de mancare, in combinarea cu alte alimente. Ea poate fi gatita in nenumarate moduri, de la supa pana la adaos pentru salata sau ca si substitut pentru carne.

Mancati linte si bucurati-va de beneficiile de sanatate, inclusiv:

1. Scaderea colesterolului - Lintea ajuta la reducerea colesterolului din sange, deoarece contine un nivel ridicat de fibre solubile. Scaderea nivelului de colesterol, reduce riscul de boli de inima si accident vascular cerebral prin mentinerea arterele curate.

2. Ajuta la sanatatea inimii - Mai multe studii au aratat ca consumul de alimente bogate in fibre, cum ar fi linte, reduce riscul de boli de inima. Lintea este o mare sursa de acid folic si magneziu, care sunt responsabili pentru sanatatea inimii. Acidul folic reduce nivelul de homocisteina, un factor de risc major pentru bolile de inima, magneziul imbunatateste fluxul de sange, oxigen si substante nutritive.

3. Asigura o digestie buna - fibrele alimentare insolubile gasit in linte ajuta la prevenirea constipatiei si a altor tulburari digestive, cum ar fi sindromul de intestin iritabil si diverticuloza.

4. Stabilizeaza nivelul de zahar din sange - La fel ca toate leguminoasele, lintea este bogata atat in fibre solubile, cat mai ales in fibre insolubile. Fibrele solubile pot contribui la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin actiunea de normalizare a nivelului de colesterol din sange. Tot fibrele solubile pot ajuta la un control mai bun al diabetului de tip 2, prin incetinirea asimilarii glucozei din alimente

5. Este o sursa mare de proteine ​​- 26 % din caloriile furnizate de linte sunt atribuite de proteine, ceea ce face din linte o sursa minunata de proteine consumata in mare parte de vegetarieni si vegani.

6. Este o sursa de vitamine si minerale - Lintea este o sursa excelenta de minerale, dintre care se disting fosforul, fierul, zincul si magneziul. Fosforul joaca un rol vital in mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor.