10 motive pentru a consuma un mar pe ziMarul, pomul fructifer al carui fruct este considerat fructul sanatatii sau al vitalitatii, este tot mai des subiectul unor cercetari referitoare la proprietatile curative.
Parfumul, aroma si textura placuta a merelor sunt apreciate atat de adulti cat si de copii. Fiecare soi de mar are o culoare si un gust specific.
Atat miezul, cat si coaja contin vitamine, minerale, enzime, fibre alimentare si alte substante cu efect antioxidant. Consumate frecvent, merele au un important rol de preventie in cazul cancerului de colon si de ficat. Merele intaresc sistemul imunitar, asigura o buna detoxifiere a organismului, previn imbatranirea si stimuleaza productia de colagen.

Iata 10 motive pentru care ar trebui sa consumam un mar pe zi:

1. Studiile electuate au demonstrat ca, persoanele sanatoase care au consumat un mar cu 15 minute inainte de a manca o masa, au mancat cu 15% mai putin la masa. Acest obicei simplu poate duce la scaderea in greutate pentru oricine cauta o modalitate usoara si sanatoasa de a pierde in greutate. Conform unui studiu efectuat de cercetatorii brazilieni, mancatul unui mar pe zi inainte de masă ajuta femeile să piarda cu 33% mai multa greutate decat cele care nu mananca.

2. Pectina din mere contribuie la reducerea colesterolului prin diminuarea secretiei de insulina. In doua studii, cercetatorii au descoperit ca mancand 5 mere pe saptamana se reduce semnificativ riscul afectiunilor respiratorii precum astmul.

3. Mentin sanatatea florei intestinale. Oamenii de stiinta au descoperit recent ca merele au un impact important asupra unor bacterii din tractul digestiv. Aportul regulat de mere influenteaza semnificativ numarul a doua bacterii (Clostridiales si Bacteroides) in intestinul gros, prin urmare se imbunatateste functia digestiva.

4. Fiind foarte bogate in fibre si antioxidanti, merele ajuta la scaderea nivelului colesterolului rau (LDL) si al trigliceridelor si la cresterea colesterolului bun (HDL). Merele rosii au cel mai bun efect asupra colesterolului.

5. Coaja merelor contine flavonoide, substante care inhiba dezvoltarea celulelor canceroase la colon si san. Medicii nutritionisti spun ca merele de soiul Golden sunt un bun stimulator pentru memorie.

6. Merele au proprietati protective cardiovasculare asemanatoare strugurilor, fapt demonstrat intr-un studiu francez facut pe hamsteri. Studiul a aratat ca, componentele fenolice atat din mere, cat si din struguri, reduc grasimile de pe peretii arterelor. Daca transformi fructele in suc, creste disponibilitatea acestor componente.

7. Merele contin un compus natural cunoscut ca acid malic, care ajuta la imbunatatirea productiei de energie in organism. S-a constatat ca merele ajuta in combaterea fibromialgiei si sindromului de oboseala cronica.

8. Mele contin o substanta numita boron, un mineral necesar in formarea oaselor si mentinerea masei osoase.

9. Femeile care consuma cel putin un mar pe zi, au sanse cu 28% mai mici sa faca diabet de tip II, spre deosebire de femeile care nu consuma deloc. Merele contin din abundenta fibre solubile - cheia de a mentine concentratia sanguina de glucoza in limite normale.

10. Merele stimuleaza inteligenta. Este dovedit faptul ca merele stimuleaza productia de acetilcolina, o substanta chimica care transmite mesaje intre celulele nervoase, astfel ca merele te pot ajuta sa gandesti mai repede. In plus merele, imbunatatesc memoria, reduc sansele de a dezvolta boala Alzheimer.