Iata care sunt cele mai interesante povesti reale din spatele a 6 producatori de bauturi alcoolice din lume.
1. Jack Daniel’s
Toata lumea stie ca Jack Daniel’s este una dintre cele mai disponibile bauturi spirtoase la nivel mondial. Ce s-ar putea sa nu stiti este ca, este posibil sa cumparati un intreg butoi de whisky de la legendarul distilator din Tennessee. Dintr-un butoi de whisky se pot imbutelia aproximativ 252 de sticle de 750 ml whisky si costa intre 10.000 - 12.000 dolari, in functie de volumul de butoiului si impozitele aferente. Potrivit reprezentantilor Jack Daniel’s, armata americana este cel mai mare cumparator de whisky la butoi din lume.
2. Bacardi
V-ati intrebat vreodata de ce legendarul producator de rom ar alege un liliac ca marca logo-ului sau? Se spune ca sotia fondatorului Don Facundo, pe nume Doña Amelia, a fost cea care a decis folosirea imaginii liliacului, observand o colonie de lilieci frugivori din apropierea distileriei din Santiago. Ea a crezut ca liliacul este un semn aducator de noroc, sanatate si fraternitate. Hotararea de a folosi acest simbol ca marca a romului Bacardi s-a dovedit a fi un succes, romul Bacardi fiind cunoscut ca „El Ron del Murcielago” sau „Romul Liliacului”.
3. Wild Turkey Bourbon
Ca multe alte idei grozave, Wild Turkey Bourbon s-a nascut in urma calatoriei unui om cu unii dintre amicii lui. Potrivit companiei, presedintele executiv, Thomas McCarthy a luat cateva sticle esantion de whisky nediluat din depozit intr-o calatorie in Carolina de Sud pentru a vana curcan salbatic. Se pare ca bautura spirtoasa a fost la mare inaltime incat prietenii i-au cerut ulterior, in mod repetat, sa le mai trimita un „bourbon de curcan salbatic”. La scurt timp dupa acest incident, Wild Turkey Bourbon a lovit pe piata bauturilor alcoolice.
4. Smirnoff
Smirnoff este una dintre cele mai vechi sortimente de votca din lume, cu origini ce dateaza din Rusia din anul 1860. Povestea Smirnoff isi are originile in anul 1864 in Moscova, unde Piotr Arsenyevich Smirnoff si-a deschis o distilerie si a inceput sa produca propriul brand de votca. 22 de ani mai tarziu tarul il investeste cu titlul de Furnizor al Curtii Imperiale Rusesti.
In anul 1939 bautura ajunge in mainile unei companii americane care a incercat introducerea pe piata. Singura problema a fost ca americanii preferau whisky-ul si stiau foarte putin despre votca. Printr-o strategie geniala de marketing, votca Smirnoff a fost etichetata drept "whisky alb" care nu avea "nici gust, nici miros". Aceasta strategie de marketing a avut un impact urias, mai ales ca unora dintre oameni le placea sa inceapa ziua cu o bautura, dar fara teama de a mirosi ca un bar. Asa a inceput America sa indrageasca votca.
5. Hennessy
Fondata in 1765, compania Hennessy a crescut si a devenit cel mare producator de coniac din lume, devenind simbol al luxului total. Compania franceza imbuteliaza mai mult de 50 de milioane de sticle in fiecare an si este un favorit printre celebritati, muzicieni, sportivi si chiar in randul unor dictatori. Conform relatarilor, cel din urma lider nord-coreean, Kim Jong, cheltuie mai mult de 800.000 dolari pe an pe Hennessy.
6. Dewar’s
Se spune adesea ca putine lucruri sunt mai bune decat un scotch vechi. Deci, va puteti imagina emotia scafandrilor care au descoperit vasul Regina scufundat in lacul Huron in 1987, impreuna cu un transport de scotch Dewar’s. Se pare ca vasul s-a scufindat in timpul unui viscol in 1913. Sticlele vechi de mai bine de 100 de ani au fost introduse intr-o licitatie inchisa in anul 2013 cu scopul de a strange bani pentru Great Lakes Maritime Institute.
Comentarii:
Foarte interesant ,
De primele 5 mai citisem
Interesant.
Interesant ,de Dewar s nu am auzit
Superb!