Soia si produsele din soiaSoia este o fasole versatila, iar din boabele ei se prepara alimente precum lapte de soia, sos de soia, miso (pasta de soia), tempeh (un fel de tort de soia) si tofu. Soia este uneori adaugata la unele produse alimentare, cum ar fi paine, cereale si produse din carne, si este folosita ca un substitut de carne, din ea preparandu-se produse vegetariene, cum ar fi burgeri de soia, hot dog de soia sau crenwursti de soia.

Alimentele care contin soia sunt o sursa buna de proteine ​​pentru vegetarieni si vegani, deoarece ofera toti aminoacizii de care au nevoie pentru a ramane sanatosi. Oamenii care consuma carne obtin toti aminoacizii esentiali din produse de origine animala.

Iata cateva exemple de produse alimentare in care puteti intalni soia:
1. Produsele de patiserie si paine - Proteinele ​​de soia sunt utilizate in fabricarea de paine, prajituri, biscuiti si alte produse de patiserie, intrucat imbunatatesc textura, retin umiditatea, albesc painea, reduc faramitarea si imbunatesc calitatea generala, asa cum este perceputa de catre consumator.
2. Cereale pentru micul dejun - Proteinele ​​de soia sunt folosite pe scara larga ca un ingredient in amestecuri de cereale si bauturi calde servite la micul dejun pentru a creste valoarea de proteine ​ asimilate.
3. Pastele - Pastele fainoase pot fi imbogatite cu proteine ​​de soia pentru a le creste valoarea nutritiva.
4. Bauturi si topping-uriIzolatul proteic din soia este folosit la albirea cafelei, la topping-uri sub forma de frisca lichida, la emulsionarea sosurilor pe baza de smanatana, la controlul viscozitatatii. Bauturile instant contin adesea concentrat soia si izolat de soia ca o sursa de proteine.
5. Carnea si produse din peste - Produsele din carne procesata pot fi imbunanatite prin adaugarea de proteine ​​de soia, care ofera accesibilitatea produsului privita din prisma pretului de achizitie. Adaugarea de proteine ​​de soia la produsele din carne, inclusiv carne de pasare, poate spori procesul de retinere a umiditatii, textura, suculenta, culoarea si aspectul ori gustul.
6. Lapte si produse lactate - O serie de produse lactate analogice au fost dezvoltate cu proteine ​​de soia, inclusiv laptele sau branza, deserturi non-lactate congelate, iaurtul si altele, intrucat proteinele ​​de soia reduc costurile, imbunatatesc nutritia si reduc riscul de alergii.

Care sunt beneficiile?

Beneficiile reale de sanatate ar putea consta in continutul sau nutritional si de faptul ca oamenii folosesc adesea alimente din soia ca un inlocuitor pentru alimente mai putin sanatoase. Alimentele din soia sunt o mare sursa de proteine ​​si contin alte elemente nutritive importante, cum ar fi fibre, vitamine si Omega-3 acizi grasi. Mai adaugati faptul ca soia contine din belsug lecitina (un aminoacid esential pentru creier), vitamina E (supranumita si vitamina tineretii), vitamina A, vitamine din complexul B (B1, B2, B6), saruri de calciu, fosfor, fier si potasiu, hormoni vegetali. Alimentele care contin proteine ​​de soia sunt, de asemenea, o alternativa sanatoasa fata de carne si alte produse de origine animala care contin grasimi si colesterol saturat.

Laptele de soia, burgeri de soia, soia si gustari din soia sunt disponibile in mai multe supermarketuri si magazine de specialitate. La selectarea alimentelor din soia, asigurati-va ca cititi cu atentie etichetele produselor alimentare pentru a fi siguri ca produsele sunt o sursa buna de proteine ​​de soia, ca sunt sarace in grasimi saturate, colesterol, fara adaos de zahar si nu provin de la plante modificate genetic.

Daca sunteti interesat in a consuma soia, introduceti acest aliment treptat in dieta si amintiti-va ca, cheia pentru o sanatate buna este sa manancati o varietate de alimente hranitoare fara a va concentra prea mult pe un singur aliment.