Mon Chérie.... Rosie CherryRosiile cherry au aparut in 1970 si reprezinta soiurile cele mai mici ale tomatelor, care dupa cum indica si numele, sunt in general de marimea unei cirese. Pot fi de forme rotunde sau alungite, negre, galbene, rosii, verzi sau verzi cu dungi rosii. In ciuda faptului ca sunt de mici dimensiuni, rosiile cherry sunt bogate in vitamine si minerale. O ceasca de rosii cherry contine 1,3 grame de proteine, 1,8 grame de fibre dar si o doza de alte vitamine si minerale esentiale pentru o sanatate buna, printre care vitaminele E, A si C, si licopen, un antioxidant care ajuta la prevenirea cancerului.

Datorita usurintei cu care pot fi utilizate si gustului lor dulce, rosiile cherry se pot folosi la paste, salate si alte feluri de mancare sau ca un ingredient principal. Desi sunt disponibile pe tot parcursul anului, rosiile cherry pot fi cultivate si depozitate la domiciliu, cu un efort relativ mic.

Exista o multitudine de utilizari pentru rosiile cherry. Ele pot fi folosite ca si tomatele obisnuite in diferite retete, totusi bucatarii ar trebui sa tina cont ca sunt mai dulci decat soiurile traditionale. Sunt excelente in salate si alte aperitive, pot fi folosite intregi sau taiate in jumatate, pot fi prajite pe grill sau mancate ca atare. In cazul in care se utilizeaza ca ingredient unic sau baza pentru un fel de mancare, pot fi stropite cu ulei de masline si condimente.

Iata cateva sugestii de utilizare:
- adaugati rosii cherry injumatatite la o salata verde sau de spanac;
- taiati rosiile proaspete si combinati-le cu usturoi tocat, ceapa si suc de lamaie pentru a crea o salsa de rosii servita cu tacos, burritos si tortilla chips-uri;
- amestecati rosii cherry injumatatite cu branza de vaci cu un continut redus de grasime pentru o gustare delicioasa si hranitoare;
- sotati rosii cherry tocate cu ceapa si usturoi pentru un topping delicios pentru a insoti o friptura de pui sau un cotlet de porc la gratar;
- faceti un piure din rosii cherry fierte si combinati-l cu usturoi, ceapa, ardei gras verde si ciuperci pentru un sos de paste.

Beneficii pentru sanatate:
· Rosiile cherry au un continut redus si foarte scazut in grasimi saturate si colesterol;
· Sunt o sursa buna de vitamina E, A, C, K, tiamina, niacina, vitamina B6, acid folic, magneziu, fosfor si cupru, precum si o sursa foarte buna de fibre alimentare, potasiu si mangan;
· Rosiile cherry au niveluri mai ridicate de flavonoli decat fac rudele lor mai mari.