Sanatatea culorilor!Majoritatea oamenilor stiu ca a manca cinci portii de fructe si legume pe zi este foarte important. Dar prin consumul de fructe si legume de culori diferite, se pot obtine cele mai bune beneficii pentru sanatate. Fiecare fruct sau leguma cu colorit diferit contine componente unice de sanatate, care sunt esentiale pentru sanatatea noastra, deoarece acestea sunt alimente integrale, create de natura, care sunt bogate intr-o cantitate mare de nutrienti.
Consumul de legume si fructe sanatoase ajuta la prevenirea bolilor de inima si a accidentului vascular cerebral, a diverticulitei, controleaza tensiunea arteriala, previn anumite tipuri de cancer si protejeaza impotriva cataractei si a degenerescentei maculare sau pierderea vederii.

Fructele si legumele rosii: Contin nutrienti, cum ar fi licopenul, acidul elagic, Quercetin si hesperidina. Aceste substante nutritive reduc riscul de cancer de prostata, ajuta la scaderea tensiunii arteriale, reduc nivelul de colesterol LDL, lupta impotriva radicalilor liberi, a degenerescentei maculare si a artritei.

Fructele si legumele portocalii si galbene: Contin beta-caroten, zeaxantina, flavonoide, licopen, potasiu, si vitaminca C. Aeste substante nutritive lupta impotriva imbatranirii, reduc riscul de cancer de prostata si nivelul colesterolului LDL, ajuta la scaderea tensiunii arteriale, ajuta la formarea de colagen si articulatii sanatoase, lupta impotriva radicalilor liberi, incurajeaza echilibrul alcalin, sunt surse bune de magneziu si calciu care ajuta la construirea unor oase sanatoase.

Fructele si legumele verzi: Legumele verzi contin clorofila, fibre, luteina, zeaxantina, calciu, acid folic, vitamina C, calciu si beta-caroten. Elemente nutritive gasite in aceste legume reduc riscurile de cancer, ajuta la scaderea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol LDL, normalizeaza timpul de digestie, sustin sanatatea retinei, lupta impotriva radicalilor liberi radicalilor liberi si stimuleaza activitatea sistemului imunitar .

Fructele si legumele de culoare albastra si violet: Contin nutrienti care includ luteina, zeaxantina, rezveratrol, vitamina C, fibre, flavonoide, acid elagic si quercetin. Aceste substante nutritive sustin sanatatea retinei, ajuta la reducerea colesterolului rau (LDL), stimuleaza sistemul imunitar, asigura o digestie sanatoasa, lupta inflamatiilor, reduc cresterea tumorilor limitand activitatea celulelor canceroase, actioneaza ca un anticarcinogens in tractul digestiv.

Fructele si legumele albe: contin nutrienti cum ar fi beta-glucan, EGCG (epigallocatechin gallate) si lignani care stimuleaza puternic activitatea sistemului imunitar. Aceste substante nutritive activeaza celulele naturale ucigase B si T, reduc riscul de cancer de colon, de san si cel de prostata, echilibreaza nivelul hormonilor.